Rabu, Ogos 06, 2008

Nilai-PD-Kelang

4hb. Ogos 2008. 
Kami pakat ramai-ramai (lebih kurang 10 org) Nak pi Nilai… shopping sambil merehatkan minda. Janji pada mulanya jumpa di bus stand 1 U, pukul 9.30 pagi. Tapi, biasalah… janji melayu masing2. Ada yg last minit tak jadi pergi dan tiba2 jadi plak pergi. Ada yg dok sibuk nak basuh kain baju dan ntah apa-apa lagi. Pukul 10.15 pagi, akhirnya, kami masing-masing mula beredar ke destinasi pertama dengan menaiki kereta Kelisa Kak Sal (warna biru- driver Hadi) yg dinaiki oleh Erma, Faizul, Qira n me. Lagi satu kereta, kereta Viva yg dipandu oleh tuan punya kereta, iaitu Najib bersama penumpang2nya Aini, Kak su, Intan n Salmah. 
Kami tiba di Nilai lebih kurang pukul 11 pagi. Panas terik dan suasana kedai kat Nilai 3 yg tidak menyeronokkan. Rupa2nya kita org ditinggalkan kat kawasan yg agak sunyi. Aduhai… Tapi, kengkawan yg lain bukan main lagi memborong. Siap ada yg dah beli barang-barang untuk hantaran lagi.
Pukul 1 pm, kami semua bertolak pula ke Port Dickson. Ada yg kepingin benar mahu mandi laut. Sampai di PD, makan dulu kat gerai yg berhampiran pantai PD. Pekena meehoon tomyamnya… boleh tahanlah. Yang lain-lain makan nasi dengan lauk campur. Lepas dah sudah, kita orang pi cari port untuk sesapa yg ingin mandi. Mula-mula x ada port yg menarik, akhirnya membawa kami ke Teluk Kemang. Di sana pemadangannya lagi cantik dan ramai orang mandi di situ. 
Haha… kita org betul2 lepas tensen! Naik bot yg bawa banana boat, pusing2 keliling sambil bawa 2 member yg duduk di atasnya. (Intan n Faizul dok kat atas banana) Kami ketawa berdekah-dekah tgk dia orang dijatuhkan dari banana tu kat tepi pantai. Dah penat, masing-masing sepakat untuk beredar pulang. Dalam perjalanan ke Kajang (kerna salah seorang member nak amik tunang), si tunang orang ni planning nak ajak kita orang semua join gi Kelang, makan ikan bakar kat Tanjung Harapan. Disebabkan tak muat kereta, maka kami semua ke Vista angkasa, amik kereta kancil Kak Su untuk ke Kelang. Sekurang2nya takla macam sardin dalam tin.
Kita orang berangkat ke Kelang lebih kurang pukul 7.30 pm dengan 3 buah kereta. Sampai di Kelang hampir pukul 8.40pm. Duduk-duduk, makan lagi…wah wah! Banyak sangat hidangan makanan laut yang terhidang di depan mata. Ada ikan cencaru masak sweet sour, ikan cencaru masak halia, ketam, sotong salut tepung, Kerang rebus, udang masak merah dan banyak lagi. Waduh2… penuh perut dibuatnya… Tapi yg tak bestnya bila dalam ramai-ramai tu ada yg buat perangai, tarik muka mcm tak puas hati. Time makan, cerewetnya nak mampus… Itu tak makan, ini tak makan. Hish… tak appreciate langsung! Balik rumah jam dah hampir pukul 12 malam… Wah berjalan sakan kan?
Gambar kat bawah ni, gambar kenangan kita orang di NILAI_PD_KELANG      

Tiada ulasan: