Isnin, Julai 27, 2009

Saat persahabatan di duga…



Dalam apa jua jenis relationship di dunia ni harusnya pernah di duga sekali dua. It's not going smooth all the time. Tak kira lah relation between couple, or friends. Ada jer salah faham, prasangka yang bakal timbul tanpa diduga. Kata orang, sehari dua berkenalan kita belum mengenali keseluruhan isi hati dan perut sahabat kita. Salah faham, prasangka, dan pertelingkahan yang berlaku di dalam sebuah relationship menandakan kita sedang mengalami proses dalam mengenali sifat dan tingkah laku sahabat yang rapat dengan kita. Ia merupakan proses normal dalam sebuah relationship yang melibatkan hati dan perasaan. Waktu tu lah baru kita tahu the true color masing-masing punya perangai. Ada yg kuat moody lah. Ada yg mudah sangat kecil hati atas perkara-perkara yang kecil. Dan tak kurang ada yang happy jer manjang. Dalam setiap perhubungan yang melibatkan hati, mesti ada sikap give and take, faham-memahami dan menerima diri sahabat kita seadanya dia. Dengan adanya sifat tolak ansur… sekurang-kurangnya sahabat yang sering moody je manjang tu boleh berubah menjadi kurang moody. Siapa tahu kan! Mengalah tak beerti kita kalah kan. Kalau dengan mengalah kita dapat memperbetulkan keadaan, apa salahnya. Setiap manusia ada egonya yang tersendiri. Terpulang dengan individu masing-masing bagaimana ingin menyesuaikan diri di dalam environment persahabatan itu sendiri.
Dan Riana sedang mengalaminya sendiri hari ini dan di saat ini. Tapi, apa-apapun… pengalaman lalu masih ada untuk kita jadikan panduan dalam meniti setiap permasalahan yang berlaku. Doakan semoga yang baik-baik sahaja ya!
Dalam pada itu waktu google tadi terjumpa lagu ini dan ianya punya bait-bait kata yang memang menyentuh. Just to share it here… Erti Persahabatan.





Erti Persahabatan - DidiCazli

Saat gembira tertawa
Saat berduka kita sama-sama
Duduk bermuram durja

Kita saling memerlukan
Menghormati satu ikatan
Itulah... ertinya persahabatan

Ada kalanya terkasar bahasa
Tapi kita saling memaafinya
Pahit manis kecapi bersama
Bersatu hadapi segala... oohhh

Bersamalah teman kita hargai
Mahkota suci... oohhh
Bersamalah teman kita harungi
Istana erti persahabatan

Berkekalanlah hendaknya
Kemesraan diantara kita
Seandainya tak lagi bersama
Semat kenangan mengusik jiwa... oohhh



1 ulasan: