Sabtu, Jun 27, 2009

Ke Syurga Fesyen orang kebanyakan…



Fuh… tajuk entri bukan main lagi… Riana siang tadi ke KL. Saja pusing-pusing sambil shopping ape yg patut. Lama dah rasanya tak shopping2 macam ni. Dah 6 bulan lamanya tak shopping baju untuk kerja. Hehe ;)
So, hari ni kebetulan gaji dah masuk, maka spend sedikit duit untuk baju dan seluar serta tudung di Jalan TAR, syurga fesyen buat orang kebanyakan seperti Riana ni. Haha. Nak cari baju-baju yang berpatutan harganya di sinilah Riana shopping. Kalau tak kat Semua House, kat Sogo lah. Sogo yang sentiasa ada sale setiap bulan. Tak perlu nak tunggu sampai Mega Sale. Hehe… nak pergi beli kat Zara atau kat Mark Spencer, memang lah Riana tak mampu. Bagi Riana, yang penting baju tu selesa dan berpatutan harganya. Nak berbelanja pun kenalah ukur pada ketebalan duit dalam purse jugak kan! Kenalah berhemah dalam berbelanja sebab banyak lagi benda yang perlu dititik beratkan sepanjang sebulan… sebelum masuk gaji bulan seterusnya.
Jalan-jalan di Jalan TAR hari ni memang best. Ditambah lagi dengan adanya pasar malam hari ni. Meriah betul. Hehe… Riana ke Minerva terlebih dahulu sebelum ke SOGO. Di Minerva, biasalah… mencari novel-novel yang belum masuk di pasaran MPH. So, Riana rembat novel Street Vendetta karya Mazni Aznita @Anita Aruszi, novel Ilham Hati karya Damya Hanna dan buku Cinta, Jodoh dan Perkahwinan. Lepas tu ke SOGO, tengok baju-baju yang berkenan di hati. Namun, keluar dari SOGO dgn tgn kosong sebab rasa tak ada yg menarik hati ini untuk membeli. Kembali semula ke Jln TAR. Beli selendang plain sampai 4 helai. 3 untuk diri sendiri dan satu untuk adik. Pastu ke Semua House mencari seluar slack. Seluar ni memang wajib beli sebab seluar lama dah longgar. Tak tahulah sejak bila berat badan susut plak. Terpaksa beli seluar baru. Huhu… Stress kot! Haha.
Beli dua pasang seluar dan sehelai blouse. Huhu… akhirnya. Lepas tu keluar dari Semua House, baru jalan-jalan cari kuih dan isi perut. Pekena Laksa kat satu gerai yg memang wajib Riana singgah. Best sangat walau lone ranger jer… Beli satu benda yg boleh gerak-gerak untuk letak dalam kereta. Comel banget… Lepas tu terus balik. Selesai sudah ekspedisi ke Jalan TAR. Best walaupun jalan sorang-sorang. At least boleh jimatkan masa.
Tanpa diduga masa balik tu bertembung dengan salah seorang penumpang yang naik tren yang sama waktu nak datang tadi. Dan kami menaiki melalui pintu yang sama. Tak diduga kan! 
So, esok kerja. Huhu… weekend terakhir dalam bulan June ini. Ada agenda best untuk bulan depan. Will update later… ciaw ;)

Tiada ulasan: