Selasa, Disember 19, 2006

Sedih beb!


Tak tahulah kenapa sedih hari ni. Ni semua sebab semalam punya ceritalah ni. Hmmm... hari ni takder mood langsung nak menulis cerita. Novel tu dah habis tulis cuma nak menaip saja lagi. Tapi bila sorang member lama ni komen. (Komen yg agak terusik sedikit hatiku mendengarnya) Sedihnya... Aku mengaku yang novel karyaku itu tak islamic. Tapi tidaklah seteruk sepertimana yg member ku itu komen kan! Hesy... camana ni? Aku rasa down sangat semangat aku ni. Dia cakap tak sepatutnya ada adegan peluk-peluk dalam novel aku tu. Well, novel tu dah 3 tahun aku siapkan dan dah lama aku hantar ke publisher. Cuma baru jer publish untuk bacaan umum. Aku rasa taklah keterlaluan. Kalau dia baca karya penulis lain, ada yg lebih berani lagi. Macam manalah nak memulihkan semangat nih!!!

2 ulasan:

Diya Nordin berkata...

salam kak...

karya kerna kritik. Rasa diya this is not the first time.

Diya pernah rasa down. Bila kena kritik dengan teruk. Even just menulis e-novel... bukan real novel.

Tapi...
Akak kena bangun dr rasa down tu. You got a talent... Don't waste it.

Jadikan tu cabaran utk akak menulis dgn lebih baik. Believe me.. you can.

Setiap writer ada cara penyampaian yang tersendiri! Tak sama...

Kalau semuanya sama dan streotype. Hidup ini tak ceria kak...

you're one of them who always cheer mylife with you story... So jangan lagi down kak!

Good luck!

cikin berkata...

ryana... hope tak t'lmbat nak naik kan mood ryana wlopon rase cm ryana dh dpt balik mood utk menulis..hehhe...

ryana..
jgnla stop menulis tau.. u're a good writer.. n ur writing slalu menceriakan hidupku + membuatku xsaba nak tau cerita seterusnyer..;)

meh sheqyn cheer up kan ryana... *gaya2 pom2 gurl* ryana bole..ryana bole.. ye ye ye..

*pastu buat gaya cm pendekar cina kumpulkan tenaga* semangat..pergilah ko ke dalam diri ryana agar ryana mendapat lebih semangat utk menulis.. hehehe..;)