Ahad, November 16, 2014

Kebaikan Teh Hijau -Tips #8

Infografik best untuk yang nak kurus dan jaga kesihatan. Teh hijau ni saya amalkan setiap hari, setiap pagi. Lagi baik dapat minum 2 kali sehari sebab sangat membantu metabolisme badan. Berpeluh-peluh macam buat senaman dah. Yang best sekali kesannya ialah mata terang ja...tak mengantuk. Biasanya pagi-pagi tu rasa malas sangat nak kerja, tapi lepas minum teh hijau ni terus rasa semangat ja buat kerja. Disamping tu, mood kita rasa terkawal, tak ada nak stres-stres. Di samping tu dapat menyegarkan diri kita. Tak la rasa lemah dan lemau ja. Cuma jangan minum waktu malam, takut -takut nanti susah nak tidur. Pernah terkena sekali sebab tak tahu...minum awal malam. Mata berjaga jadi burung hantu.
Sebab apa cakap sapa-sapa nak kurus boleh cuba teh hijau ni? Teh hijau ni boleh bakar kalori kita. Macam yang saya amalkan, pagi-pagi dah berpeluh-peluh macam buat senaman.
Ada banyak lagi manfaat dan khasiat yang ada pada teh hijau. Saya pun baru tahu sesetengahnya. Rujuk infografik di bawah ya! Selamat menjaga kesihatan.

p/s: Seronok kumpul infografik yang cam gini... banyak info baru.










Tiada ulasan: