Ahad, Disember 16, 2012

The Hobbit: An Unexpected Journey


Lama tak update blog ni. Mohon maaf ye. Tuan tanah tak berapa sihat mental dan fizikal sejak kebelakangan ni. :)
Ok, selepas pulang dari menghadiri jemputan perkahwinan di Seremban, kami (saya dan kawan-kawan) bersepakat untuk menonton cerita The Hobbit di GSC 1 Utama.
The Hobbit diangkat menjadi filem oleh Peter Jackson yang sebelum ini turut mengarahkan filem Trilogy Lord Of The Ring. The Hobbit juga merupakan filem yang ada kena mengena dengan Lord Of The Ring kerana bersandarkan pada buku hasil tulisan dari J.R.R Tolkien.
Filem ini merupakan sequel pertama The Hobbit dan bakal diikuti oleh The Hobbit:Desolation of Smaug (2013) dan The Hobbit:There and Back Again (2014).

Sebenarnya tak tahu sangat mengenai filem ini. Harus kena rujuk sumber dari buku dan juga internet. Tapi, filem ini sangat best di tonton! Tak rugi menghabiskan duit. 

Ini sedikit maklumat tambahan dikutip dari sebuah buku… 

The Hobbit merupakan kisah mengenai Bilbo Baggins yang kehidupan biasanya bertukar apabila dia menyertai ahli sihir Gandalf dan 13 lagi suku orang kenit (dwarves) dalam usaha mereka untuk menuntut harta/negeri yang telah dicuri.
Pengembaraan mereka berdepan dengan bahaya dan di akhir cerita Bilbo akan berhadapan dengan penjaga harta itu, iaitu naga yang paling ditakuti di Middle Earth.
Dalam cerita ni kita akan dapat tahu bagaimana wujudnya cincin yang punyai kuasa magik… 'Lord Of The Ring'. 

Tiada ulasan: