Sabtu, Disember 27, 2008

Outing @ Sunway Lagoon...

Pada 3hb December lepas, kita orang reramai pergi Sunway Lagoon. Release Tension. Walaupun ada banyak perkara tak syok berlaku, namun kita orang tetap meneruskan misi kita org nak release tensen di sana. Sebenarnya nak letak n3 ni sehari selepas tu, tp memandang x de source of picture, maka terpaksalah delay ke hari ini.
Seawal 10.30 pg lagi dah ada di bus stop. Naik bas sampai ke stesen LRT KJ pastu tukar ke bas tempatan yg lalu depan Sunway Pyramid.
Waa… lama tak pergi Sunway Pyramid, bezanya dari dulu. Rasa bertambah luas pulak. Fuhh… masuk kat side yg sebelha mana ntah… dia org punya decorate utk sambut Krismas memang grand habis. Terpaku sekejap mata memandang warna-warna gemilang kat situ. 
Kita orang masuk ke Sunway Lagoon dengan fee sbyk RM 70 (termasuk RM 10 deposit utk wrist band dikembalikan semula jika wrist band x hilang dan dikembalikan kat kaunter pendaftaran). Kita orang pilih Scream Park + Water Park. Tapi padahal kita orang x main pun bhgn water park tu sbb masing2 x bwk baju spare. 
Mula2 sekali kita orang panjat tangga utk lalu jambatan gantung terpanjang tgh2 panas mentari yg tegak di atas kepala. Fuh boleh terbakar kulit tu. Mula2 sekali kita orang main kapal lanun kot… Alaa… kapal yg tunggang terbalik dan kita rasa macam nak tercampak jatuh ke bawah tu. Fuhh… ngeri gila. Apsal la ada permainan macam tu. Memang rasa macam nak tercampak walaupun ada safety belt dan segala2 yg menahan dari jatuh. Ngeriiii… Pastu kita orang masuk eye on Sunway, Roller coaster yg laju gila. Nasib baik dia tak buat rolling… kalau tidak memang tercampak jugak. Pastu naik bot Grand Canyon. Yg ni best, tp yg x bestnya habih basah baju. Terus mood hilang. Pastu naik jet bodoh dan yg ni paling kecut… masuk rumah hantu!!!!
Ryana ni penakut giler bila masuk dlm gelap then ada org sergah2. Bongok punya hantu la kat dalam tu. Rasanya hantu yg kat luar ni ada sopan santun sikit. Kuar jer dari situ… memang x der darah lagi dah kat muka. Pucat!!! Habis hilang semangat. Penat sesangat rasanya masuk dlm rumah hantu yg bodoh tu. Nyesal dah. Ini lah yg terakhir kali. Lepas tu ryana dah malas nak main lagi. Ada member2 yg main cawan bergerak, then last game yg lebih kurang versi kapal lanun. Riana dah penat sesangat dah waktu tu. x sanggup lagi dah nak melangkah. Mungkin sbb x makan dari pagi kot. Lepas last game tu, kita org beredar masuk ke dalam Sunway Pyramid. Makan time!!! Lepas makan kita org terus balik. Antara gambar-gambar kita org outing di Sunway;



Tiada ulasan: