Ahad, Oktober 12, 2008

OpEN HoUSe kat Rumah Arbaein a.k.a Faizul…

Semalam bertempat di kampung Paya Jaras, kitaorang beramai-ramai menyerbu sebuah rumah di situ. Hehe… makanan yang dihidangkan pada kitaorang bukan main sedap lagi. Menu; Mihun Goreng, Nasi Goreng, Ayam Goreng, Kuih Cara Berlauk, Kuih Karipap dan macam-macam lagi. Menulis nama-nama kuih ni pun dah membuatkan Ryana jadi lapar semula.
Bertolak ke Paya Jaras pukul 8 malam. Sampai lebih kurang 45 minit kemudian. Itupun nasib baik ada pemandu arah jalan. Kalau tidak, memang confirm sesat. Hehe… Sesampainya kami, di sambut dengan meriahnya mulut si teman yg memang tak reti dok diam (Hehe… jangan mare!). Masuk ke dalam rumah, terkejut giler sebab ada kek lima tingkat kat muka pintu… Tak sangka, kata-kata yang dianggap gurauan tu… rupanya memang kenyataan.
  **Tuan rumah cakap tema tahun ni hijau… sebab tu keknya warna hijau. Kek atau baju hijau takper… Jangan perut hijau ok!

Sorang demi sorang datang bertandang, akhirnya kami beransur-ansur keluar gi makan dulu. Jangan tak tahu, depan rumah siap buat kemah lagi. Hish… boleh kata macam buat kenduri kahwin. Yang tak ada cuma… pelamin, bunga telur dan… pengantinnya!! Haha…

** Hah… inilah rupanya Birthday Boy (gambar) yg serba hijau malam tu… Hehe…>>>>>

Member-member yang lain datang lepas kerja. Siap dengan baju MPH lagi. Sementara menanti dia orang makan, kami para dara pingitan yang agak nakal ini… masuk senyap-senyap ke dalam bilik Tuan Empunya kek (Oppss!!!) Menyeludup… Kita orang berposing dalam bilik  Si baju hijau tu… (Jangan marah ye baby Arbaein, kita orang candid gambar bilik!!)

<<<>

Inilah rasanya (first time rasanya, beraya sakan macam ni) Kita orang melepak sampai pukul 1 pagi. Sampai detik satu pagi. Masing-masing dah tak larat angkat mata. Penat beb. Driver lagi penat sebab nak kena hantar penumpang
Sampai kat rumah… dah pukul 2 pagi. Misteri jer bunyinya… Memang misteri pun! Penuh dengan mistik… Sampai kat depan kuarters, Pak Guard dah tido kot kat dalam pondok jaga tu. Nampaknya, radio ajalah yang jadi Jaga malam tu. 
Hee… bayangkan… Riana berhentikan kereta kat dalam gelap, dan terpaksa kuar dari kereta dan bukak gate, pastu masuk kereta balik, injak ke depan dan berenti lagi, keluar kereta, tutup balik gate dan masuk balik kereta… Hehehe… tetiba rasa meremang bulu roma. Stop sampai sini dululah… Kita sambung kisah mistik tu pagi esok ya!
Bagi yang nak melihat gambar-gambar rakaman penuh majlis Open House ni, bolehlah ke link di bawah. My Facebook. 

P/s: Actually, to Faizul, Birthday Boy yang meraikan. Akak terharu sangat sebab dalam sibuk-sibuk tu sempat juga menghabiskan novel Jauh Di Sudut Hati. Jauh di sudut hati akak, akak terharu dik! =P (Ayat poyo jer…) ~ Dari kakak baju merah…

Tiada ulasan: